قوانین و مقررات

قرارداد حق استفاده از پیشه
ماده ۱- طرفین خانواده پیشه:

۱-۱- “دریافت کننده کالا/خدمات” اعم از شخص حقیقی یا حقوقی که به اختصار در این قرارداد “متقاضی” نامیده می شود.
و
۲-۱- “ارائه دهنده کالا/خدمات” اعم از شخص حقیقی یا حقوقی که به اختصار در این قرارداد “تأمین کننده” نامیده می شود.
و
۳-۱- شرکت کسب و کار رضوی با علامت تجاری (پیشه) به شماره ثبت ۶۵۷۸۰ و شناسه ملی ۱۰۸۶۰۱۳۶۹۵۰ و کد اقتصادی ۴۱۱۱۹۴۷۴۴۹۶۵ به نشانی: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، سعدآباد، صاحب الزمان ۲۵، مجتمع موقوفه مهر فاطمی، طبقه سوم، واحد ۳۰۶ کد پستی ۹۱۳۹۶۶۳۹۹۹ که از این پس “پیشه” نامیده می شود

ماده ۲- موضوع قرارداد:

عبارت است از حق استفاده متقاضی و تأمین‌کننده از سایت / اپ به نام “پیشه”.

ماده ۳- مدت قرارداد:

از تاریخ عضویت هریک از طرفین خانواده “پیشه” تا زمانیکه “پیشه” عضویت کاربر را معتبر بداند.

ماده ۴- مبلغ:

پیشه در قبال کلیه مراودات و معاملات طرفین این قرارداد یا خدمات خود به آن ها مطابق تعرفه های مشخص شده در پنل کاربری طرفین خانواده “پیشه” هزینه ارائه خدمات خود را اخذ می نماید.
تبصره ۱- طرفین خانواده “پیشه” توافق می نمایند، “پیشه” محق در تغییر میزان تعرفه های موضوع ماده ۴ این قرارداد خواهد بود که در صورت تغییر مراتب در پنل کاربری طرفین این قرارداد توسط “پیشه” به اطلاع آن ها خواهد رسید.
تبصره ۲- مبلغ خالص از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته‌شده از طریق “پیشه”، در صورت تأیید تحویل کالا یا انجام خدمت توسط متقاضی در مهلت مقرر شده و پس از کسر کسورات قانونی و نیز کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی “پیشه”، طبق زمان‌بندی “پیشه” برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب بانکی (از طریق شماره بانکی شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به تأمین‌کننده است، پرداخت می‌شود.
تبصره ۳- اگر روز پرداخت مصادف با پنجشنبه باشد، پرداخت در روز قبل یعنی چهارشنبه انجام خواهد شد. اگر روز پرداخت مصادف با جمعه یا تعطیلات رسمی باشد، پرداخت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.
تبصره ۴- کمیسیون، هزینه‌ها و مطالبات قراردادی “پیشه” همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از هریک از طرفین این قرارداد بسته به مورد دریافت خواهد شد.
تبصره ۵- هریک از طرفین موظف به معرفی شماره حساب با کد شبا منطبق با نام خود، به “پیشه” می باشد. وجوه فوق الذکر صرفا به شماره حسابی که کد شبای آن به نام طرفین این قرارداد است واریز خواهد شد. در صورت عدم اعلام هریک از طرفین این قرارداد و یا عدم تطابق نام وی و صاحب کد شبا، “پیشه” مسئولیتی در تاخیر و یا عدم پرداخت وجوه ندارد.
تبصره ۶- “پیشه” می تواند در ازای دریافت هزینه ارائه هرگونه خدمات به طرفین این قرارداد در صورت درخواست آن ها، فاکتور مربوطه برای آن ها را صادر نماید. فاکتور “پیشه” می تواند به صورت الکترونیک روی پنل باشد و طرفین این قرارداد ظرف ۵ روز کاری پس از صدور فاکتور مهلت دارد تا مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. بدیهی است در صورت اعتراض موارد توسط “پیشه” بررسی و در صورت صلاحدید در فاکتور بعدی اصلاح می گردد.
تبصره ۷- “پیشه” در ازای ارائه خدمات متنوع خود، در مورد مواد اولیه و نهاده های تولید، ۵% از قیمت فروش کالا و در مورد محصولات نهایی، ۱۵% از قیمت فروش کالا را را از فروشنده کسر می کند. این تعرفه ها البته به مناسبت افتتاح سامانه “پیشه” در حال حاضر برای مواد اولیه و نهاده های تولید، ۲% و برای محصولات نهایی، ۱۰% تعیین شده است.

ماده ۵- تعهدات و تأییدات تأمین‌کننده:

۱-۵- تأمین‌کننده تأیید می نماید که در ارتباط با فعالیت خود مطابق موضوع ماده ۲ این قرارداد تخصص و توان کافی را داشته و از کلیه قراردادهای مربوط به کار و بیمه های تأمین اجتماعی، مقررات صنفی، سازمان امور مالیاتی و … مطلع بوده و از این حیث در صورت عدم اجرای قرارداد مربوط از سوی خود هیچ مسئولیتی متوجه “پیشه” نخواهد بود.
۲-۵- نظر به اینکه متقاضی از طریق سایت / اپ “پیشه” با تأمین‌کننده ارتباط پیدا کرده و از خدمات وی برای رسیدن به هدف خود استفاده می نمایند تأمین‌کننده موظف است کلیه قراردادهای صنفی و…. را در ارتباط با وی رعایت نماید و در هر حال خود تأمین‌کننده مسئول و پاسخگوی کلیه اعتراضات و شکایات متقاضی در خصوص ارائه کالا یا خدمات خود به آنان می باشد.
۳-۵- تأمین‌کننده متعهد می شود حق دسترسی و بهره برداری از موضوع این قرارداد را به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ثالث واگذار ننماید و تنها شخصا و با مباشرت خود موضوع این قرارداد را انجام دهد در غیر اینصورت “پیشه” می تواند فورا نسبت به مسدود کردن حساب کاربری تأمین‌کننده اقدام نماید و بدیهی است مسئولیت کلیه خسارات متقاضی و “پیشه” به علت نقض تعهد تأمین‌کننده به عهده وی است.
۴-۵- در صورتیکه عدم انجام تعهدات قانونی و قراردادی توسط تأمین‌کننده نسبت به متقاضی یا هر شخص دیگر موجب الزام “پیشه” به پرداخت وجهی از طریق مراجع قضائی و اداری گردد، تأمین‌کننده متعهد و ملتزم است کلیه وجوه را به “پیشه” پرداخت کند در این صورت “پیشه” مجاز خواهد بود این مبالغ را از مطالبات تأمین‌کننده از “پیشه” کسر یا از تضمینات تأمین‌کننده نزد “پیشه” برداشت یا در صورت عدم کفایت مطالبات این مبلغ را از وی مطالبه نماید.
۵-۵- تأمین‌کننده با مطالعه کامل مقررات، آیین نامه ها، شرایط حریم خصوصی “پیشه” موجود در سایت یا اپ “پیشه” اقرار و تأیید می نماید از مفاد آنها مطلع بوده و با آگاهی کامل متعهد و ملتزم است کلیه موارد را رعایت و عمل نماید.
۶-۵- نظر به اینکه “پیشه” با ارائه خدمات نرم افزاری به منزله یک واسط عمل کرده و تنها ارتباط میان تأمین‌کننده و متقاضی را تسهیل می کند ضامن صلاحیت، تخصص و اعمال تأمین‌کننده نبوده و هیچگونه مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص نخواهد داشت.
۷-۵- بهای کالاها و خدمات و نیز نحوه و شرایط ارائه کالاها و خدمات از سوی تأمین کنندگان کالا یا خدمات مشخص می شود و هرچند “پیشه” نسبت به مدیریت و تنظیم این امور اقدام نموده و تلاش می کند تا شرایط منصفانه و رقابتی را برای دسترسی به کالاها و خدمات ایجاد نماید، لکن متقاضی و تأمین‌کننده می پذیرند که مسؤولیتی نسبت به قیمت و شرایط ارائه کالاها و خدمات متوجه “پیشه” نیست و لذا تأمین‌کننده مسؤول پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و شکایات افراد خواهد بود. به موجب این قرارداد، تأمین‌کننده به عنوان شرط ضمن عقد اعلام می نمایند که نسبت به ارائه کالا یا خدمات خود در درگاه اینترنتی “پیشه” کلیه خیارات از جمله غبن ولو فاحش یا افحش را از خود سلب و ساقط نمود.
۸-۵- تأمین‌کننده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه‌های صنفی، حرفه ای، بهداشتی (در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک به شرح پنل را بارگذاری و در صورت لزوم آنها را به روزرسانی نماید. عدم بارگذاری یا به روزرسانی اسناد به طور صحیح، علاوه بر ایجاد حق فسخ برای “پیشه” (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای “پیشه” ایجاد می‌کند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی تأمین‌کننده را به پنل خود قطع نماید.
۹-۵- تأمین‌کننده موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفی کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی براساس شرایط اعلامی “پیشه” ارائه نماید. تأمین‌کننده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، “پیشه” را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.
۱۰-۵- تأمین‌کننده متعهد خواهد بود، هرگونه مجوزی که برای عرضه محصولات نیاز است، اخذ و بر اساس آن کالاها و خدمات را در بستر “پیشه” عرضه نماید. عواقب عدم اخذ این مجوزها و ورود هرگونه خسارت به اشخاص ثالث، مستقیماً و منحصراً به عهده تأمین‌کننده خواهد بود.
۱۱-۵- همه مسئولیت و تبعات ادعای هرگونه خواص برای محصولات، بدون امکان اثبات و ارائه ادله اثبات‌کننده، بر عهده تأمین‌کننده است
۱۲-۵- مسئولیت مغایرت محصول ارسال‌شده برای متقاضی، با شرح محصول، ویژگی‌ها، وزن آن، تعهد به زمان ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش، برعهده تأمین‌کننده است و در صورت تخلف تأمین‌کننده، “پیشه” حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاربری تأمین‌کننده را دارد.
۱۳-۵- بابت تسویه‌حساب “پیشه” با تأمین کننده ‌چهار شرط ارسال محصول یا انجام خدمت،‌ ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیرپستی، دریافت محصول یا تحویل خدمت توسط متقاضی و اعلام رضایت او و ثبت حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به تأمین‌کننده است،‌ ضرورت دارد؛ بنابراین تا همه شرایط تسویه‌حساب وجود نداشته باشد، فرآیند تسویه‌حساب با تأمین‌کننده به جریان نخواهد افتاد؛ حتی اگر سفارش توسط تأمین‌کننده تحویل یا انجام شده باشد.
۱۴-۵- تأمین کننده متعهد می گردد در صورت درخواست متقاضی نسبت به صدور صورتحساب ارائه کالا یا خدمات اقدام نماید.
۱۵-۵- در صورت اشتباه تأمین‌کننده و درج قیمت به بهای پایین تر از قیمت واقعی، وی متعهد است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل متقاضی نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام می شود. درهر حال پاسخگویی به متقاضی در مراجع رسمی به عهده تأمین‌کننده است.
۱۶-۵- تأمین‌کننده اظهار می نماید که با عرضه کالا در پنل اختصاصی خود در درگاه اینترنتی “پیشه”، حقوق مالکیت فکری یا سایر حقوق و امتیازات مکتسبه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری را نقض نکرده است و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده وی خواهد بود و باید کلیه خسارات وارده به “پیشه” را در این خصوص جبران نماید.
۱۷-۵- تأمین‌کننده متعهد می‌شود که کالاهای مورد درخواست متقاضی را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نماید، و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد. در غیر این صورت “پیشه” می تواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات را از تأمین‌کننده مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این “پیشه” می تواند اقدام به قطع همکاری کند. قطع همکاری نافی حقوق قراردادی “پیشه” درخصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین تأمین‌کننده نمی‌باشد.
۱۸-۵- از آنجا که طبق مقررات قانون تجارت الکترونیک، تأمین کننده کالا متعهد به رعایت مهلت هفت روزه جهت انصراف متقاضی کالا می‌باشد، تأمین کننده کالا با تایید تعهدات ناشی از مقررات موصوف و سایر مقررات مربوط به این نوع تجارت، متعهد می‌باشد کالاهای مرجوعی را بپذیرد. مسئولیت هرگونه تخلف از این مقررات با تأمین کننده کالا بوده و وی متعهد به پاسخگویی به دعاوی می‌باشد.
۱۹-۵- اگر متقاضیان به هر دلیل دعاوی خود را در خصوص عدم رعایت موازین قانونی علیه “پیشه” طرح کنند و تحت هر شرایطی “پیشه” به دلیل عملکرد مرتبط با تأمین‌کننده منفرداً یا متضامناً محکوم گردید، تأمین‌کننده موظف است علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی “پیشه” را درخصوص موضوعات قضائی و هزینه‌ها و خسارات آن مصون نماید و این هزینه‌ها را مسترد نماید.
۲۰-۵- تأمین‌کننده در صورت اعلام متقاضی مبنی بر عیب، کاستی یا نقص کالا، متعهد به اجرای صحیح تعهدات و پاسخگویی به وی و جلب رضایت او بر اساس نظر “پیشه” است و در صورت درخواست متقاضی نسبت به جایگزین کردن یا رفع نقص آن، ظرف مدت ۲ روز کاری اقدام نماید. چنانچه تأمین‌کننده ظرف مدت مذکور اقدام لازم را معمول نداشته یا متقاضی با پس دادن کالا تقاضای استرداد وجه را داشته باشد، “پیشه” نسبت به عودت وجه به متقاضی اقدام می نماید و تأمین‌کننده بدینوسیله حق هرگونه اعتراض نسبت به استرداد وجه به متقاضی و عدم استرداد کالا از سوی وی را از خود سلب و ساقط می‌نماید. تأمین‌کننده می‌پذیرد هزینه ناشی از استرداد کالاهای معیوب یا ناقص توسط متقاضی، از مطالبات تأمین‌کننده کسر و توسط “پیشه” برداشت خواهد شد.
۲۱-۵- تأمین‌کننده اعلام و اقرار می نماید مالک قانونی کالاهای معرفی شده بوده و مجاز به فروش آنها است و ضمناً کالاهای ارائه شده را از مجاری و طرق قانونی تأمین کرده و دارای فاکتور خرید معتبر می باشد و متعهد می شود هیچ گونه کالای قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا تاریخ گذشته یا بدون تاریخ و مجوز را را تحویل متقاضی ندهد و تضمین می کند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال شده به نحو صحیح و قانونی قیمت‌گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و بهداشتی بوده و درصورت وارداتی بودن از مبادی قانونی ترخیص و وارد کشور گردیده و همگی دارای برگ سبز و کلیه مدارک گمرکی و مالیاتی و مجوزهای وارداتی لازم می باشند و همه این مستندات را در صورت لزوم به همراه فاکتور فروش به “پیشه” یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد. در غیر این صورت کلیه مسئولیت های قضایی و قانونی و پاسخگویی به متقاضی و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده تأمین‌کننده خواهد بود و وی موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی “پیشه” به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به “پیشه” پرداخت نماید. تأمین‌کننده ضمن تضمین موارد فوق، بدینوسیله می‌پذیرد که در صورت تخلف، “پیشه” می‌تواند ضمن قطع فوری دسترسی تأمین‌کننده به پنل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و وی حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.
۲۲-۵- تأمین‌کننده متعهد می شود که هیچ گونه کالای تقلبی یا غیراصل را به عنوان کالای اصل در سایت درج نکرده و تحویل متقاضی ندهد. در غیر این صورت تأمین‌کننده موظف است هرگونه وجه التزام عدم انجام تعهد را به “پیشه” پرداخت نماید و در این صورت، “پیشه” می‌تواند ضمن قطع فوری دسترسی وی به پنل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و او بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.
۲۳-۵- تأمین‌کننده تضمین می‏کند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در ماده آن ها کاملاً تطبیق دارد، ثانیاً کلیه کالاها در بهترین بسته بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم (ریپک یا غیرآکبند)، مرجوعی (ریفرش) و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. تأمین‌کننده مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی متقاضی در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه “پیشه” نخواهد بود.
۲۴-۵- تأمین‌کننده متعهد است نظر “پیشه” را در مورد کاستی ها و نقایص بسته‌ها پذیرفته و اقدامات لازم را در خصوص رفع نقص ظرف مدت ۲۴ ساعت به عمل آورد. در صورت عدم رفع نقص، وی متعهد به جبران خسارات وارده به “پیشه” و متقاضی حسب اعلام “پیشه” و پرداخت خسارات ناشی از تأخیر در انجام تعهد است.
۲۵-۵- تأمین‌کننده موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز در پنل عرضه نماید. تاریخ شروع گارانتی از زمان صدور فاکتور توسط “پیشه” آغاز می شود و وی موظف است اعتبار گارانتی را از زمان فروش کالا محاسبه کند. در غیر اینصورت مسئولیت پاسخگویی به ادعاهای اشخاص ثالث را بر عهده دارد.
۲۶-۵- تأمین‌کننده اعلام و اظهار می دارد که در زمان فعالیت در “پیشه”، مشمول هیچ ممنوعیت قانونی برای انعقاد قرارداد نمی‌باشد و چنانچه در هر زمانی به هر دلیلی مشمول ممنوعیت قرار گرفت، متعهد به اعلام ممنوعیت قانونی خود جهت اخذ تصمیم مقتضی به “پیشه” می‌باشد. در صورت عدم اعلام ممنوعیت، وی مسئول عواقب قانونی آن و جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و “پیشه” خواهد بود و “پیشه” هیچ مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.
۲۷-۵- اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته بندی یا تحویل کالا رخ دهد از جمله مواردی چون استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل دهنده کالا، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه تأمین‌کننده ، وی در مقابل “پیشه”، متقاضی و اشخاص ثالث مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.
۲۸-۵- تأمین‌کننده متعهد است مقررات لازم الاجرا علی الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون (از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، حفظ مهلت هفت روزه انصراف، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در ماده کالای عرضه شده در فضای مجازی) و قرارداد مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه ای و مجازات اسلامی و نیز قرارداد تعزیرات و امور گمرکی و صادرات و واردات و مبارزه با قاچاق را رعایت نماید و همچنین تأیید می نماید که مجوزهای قانونی و توانایی های لازم را برای این فعالیت ها دارا می باشد.
۲۹-۵- تضمین سلامت کالا تا زمان تحویل به متقاضی بر عهده تأمین کننده می باشد.

ماده ۶- تعهدات پیشه:

۱-۶- “پیشه” متعهد می شود به محض اطلاع نسبت به رفع عیوب و خرابی های احتمالی سایت/اپ موضوع این قرارداد اقدام کند.
۲-۶- “پیشه” متعهد است مطابق ماده ۴ و شرایط این قرارداد نسبت به پرداخت حق الزحمه تأمین‌کننده اقدام نماید.
۳-۶- “پیشه” به عنوان واسطه فضای مجازی کسب و کار و خدمات دهنده در خصوص امور جانبی و امین در نگهداری وجوه پرداختی حاصل از فروش، همکاری لازم را با تأمین‌کننده در راستای عرضه کالاهای موضوع قرارداد در درگاه اینترنتی با اخذ هزینه‌های مربوط مبذول خواهد داشت.
۴-۶- رویکرد اساسی “پیشه”، کسب رضایت کامل و صد درصدی متقاضی نسبت به محصول یا خدمات است، لذا در صورتی که “پیشه” تشخیص دهد، عدم رضایت متقاضی به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهل‌انگاری تأمین‌کننده بوده است، طبق قوانین بازگرداندن محصول عمل می‌شود.
۵-۶- “پیشه” حق تغییر «شرایط قرارداد» را در هر زمانی داشته و این تغییرات و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط “پیشه” در پنل کاربری طرفین این قرارداد اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به وی می باشد. طرفین این قرارداد متعهد هستند تمامی اطلاعیه ها را با دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایند. تغییرات به طور خودکار روی پنل کاربری آن ها قرار گرفته و به منزله اصلاحیه و الحاقیه این قرارداد محسوب شده و آن ها متعهد به رعایت مقررات به روز شده می باشد و نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری جهت امضا و ابلاغ نمی باشد.
تبصره 7- “پیشه” می تواند حقوق و تعهدات خود ناشی از این قرارداد را به اشخاص ثالث منتقل کند.

ماده ۷- تعهدات متقاضی:

۱-۷- هزینه ارسال کالا برعهده متقاضی است، لذا تأمین‌کننده بر اساس نحوه ارسال کالا هزینه آن را به قیمت کالا اضافه خواهدکرد. بر این اساس متقاضی با اطلاع از هزینه نهایی (بهای محصول به علاوه هزینه ارسال)، وجه سفارش را پرداخت می‌کند. ازاین‌رو، “پیشه” به جهت متغیر بودن هزینه ارسال، تعهدی نسبت به هزینه و نحوه ارسال کالا از سوی تأمین‌کننده ندارد.
۲-۷- متقاضی این حق را دارد که در صورت مواجهه با مشکل پس از تحویل گرفتن کالا از فرصت قانونی (۷ روز) برای لغو سفارش و مرجوع نمودن آن پس از اعلان گزارش مشکل به «پشتیبانی سامانه پیشه» اقدام کند. در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار رضایت متقاضی را روی سفارش ثبت می‌کند و دیگر هیچ ادعایی مسموع نخواهد بود.
۳-۷- در صورت وجود هر گونه مشکل در کل سفارش تحویل گرفته‌شده یا بخشی از آن، متقاضی علاوه بر ثبت گزارش، باید محصول/هایی را که مشکل دارند و نیز بسته‌بندی‌ اولیه تأمین‌کننده و بسته‌بندی ارسال (مانند کارتن پستی) را بدون تغییرات و مخدوش کردن آن، تا زمان حل و فصل موضوع و بازگرداندن آن‌ها نزد خود نگهداری کند.
۴-۷- اگر مغایرت و مشکل، بدون باز کردن بسته‌بندی محصول، قابل‌مشاهده و تشخیص است، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت اصلی و اولیه سفارش، امکان‌پذیر است. همچنین اگر مغایرت و مشکل، پس از باز کردن بسته‌بندی محصول و استفاده از آن، قابل‌مشاهده و تشخیص باشد، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه تأمین‌کننده و بسته‌بندی ارسال، امکان‌پذیر است. در هر دو صورت، متقاضی می‌بایست ضمن ثبت گزارش، با «پشتیبانی سامانه پیشه» برای عودت محصول هماهنگ کند.
۵-۷- در صورت دریافت ناقص سفارش و عدم ارسال بخشی از سفارش توسط تأمین‌کننده ، متقاضی حق انصراف از خرید آن بخش ناقص را دارد که در این صورت، تنها وجه خرید همان بخش ناقص و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، طبق زمان‌بندی “پیشه” برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب متقاضی واریز می‌شود؛ و در صورت عدم انصراف متقاضی ، تأمین‌کننده می‌بایست پس از هماهنگی با «پشتیبانی سامانه پیشه»، بخش ناقص سفارش را با هزینه خودش برای خریدار ارسال کند.
۶-۷- در صورت ارسال محصول اشتباهی و خارج از سفارش ثبت‌شده، متقاضی می‌بایست موضوع را به «پشتیبانی سامانه پیشه» اطلاع دهد و تا حل و فصل شدن مسئله، محصول را نزد خود به امانت نگهداری کند. بدیهی است که تأمین‌کننده در مورد ارسال اشتباهی محصول و تبعات آن مسؤول و متضمن هزینه های وارده خواهد بود.
۷-۷- در صورت آسیب‌دیدگی محصول/های سفارش بر اثر حمل‌ونقل یا باز کردن بسته‌بندی توسط متقاضی، امکان لغو سفارش و انصراف از خرید امکان‌پذیر نیست.

ماده ۸- سایر شرایط قرارداد:

۱-۸- پرداخت کلیه کسورات قانونی این قرارداد مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
۲-۸- “پیشه” هیچگونه تعهدی بابت پرداخت هزینهها شامل بیمه، سنوات خدمتی، عیدی و … در قبال طرفین این قرارداد ندارد و این قرارداد هیچگونه حقی برای استخدام دائم یا موقت یا مواردی خارج از موضوع این قرارداد برای “پیشه” ایجاد نمی‌کند.
۳-۸- طرفین خانواده “پیشه” ضمن عقد خارج لازم که شفاهاً بین آنها باقراره منعقد گردید کلیه شرایط و تعهدات مندرج در این ماده و هر یک از موارد قبلی و آتی قرارداد پذیرفتند و نسبت به اجراء و رعایت مفاد کلیه موارد این قرارداد قبولی و تعهد خود را اعلام نمودند.
۴-۸- مطابق قرارداد ایران، برای خرید و فروش و استفاده از سرویس‌های تجاری، دارا بودن حداقل سن قانونی لازم است. فلذا متقاضی و تأمین‌کننده می‌بایست ۱۸ (هجده) ‌سال تمام یا بیشتر سن داشته باشد و در غیر این صورت تنها با مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود می‌توانید از خدمات “پیشه” مانند خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده کند.
۵-۸- برای حساب کاربری لازم است یک شماره همراه معتبر و متعلق به خود متقاضی و تأمین‌کننده ارائه گردد. در غیر این صورت، متقاضی و تأمین‌کننده در برابر مالک شماره همراه تماماً و کاملاً مسئول خواهد بود. همچنین با هر شماره همراه فقط یک حساب کاربری می‌توان ایجاد نمود.
۶-۸- درصورتی که “پیشه” از متقاضی و تأمین‌کننده درخواست ارائه مدارک، اطلاعات تکمیلی و احراز هویت کند، متقاضی و تأمین‌کننده متعهد خواهند بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طبق زمان اعلام‌شده از سوی “پیشه” ارائه کند. در غیر این صورت، “پیشه” می‌تواند حساب کاربری را مسدود کند و به آن ها هیچ خدماتی ارائه نکند.
۷-۸- متقاضی و تأمین‌کننده اعلام و اقرار می نماید که با نحوه کار با پنل کاربری و فعالیت در “پیشه” آشنایی و مسئولیت پنل را برعهده دارد و نمی تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه “پیشه” طرح نماید.
۸-۸- مطابق این سند، متقاضی و تأمین‌کننده اعلام می‌دارد از هر گونه استفاده از خدمات و اقدامات در بستر “پیشه” که منجر به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران یا احکام اسلامی یا خلاف عرف جامعه و می‌شود، از قبیل (هرگونه تبانی در انجام معاملات صوری و غیرواقع و نیز هرگونه اقدامی که از مصادیق پولشویی و جرایم رایانه ای باشد) خودداری خواهد کرد.
۹-۸- هرگونه جمع‌آوری با/بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان “پیشه” که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار شما قرار گرفته است، سوء‌استفاده از دارایی‌های مادی و غیر مادی “پیشه”، نفوذ در نرم‌افزارهای “پیشه” و کدهای نرم‌افزاری مربوطه و مهندسی معکوس طرح پلتفرم “پیشه”، ممنوع است.
۱۰-۸- همواره حق مالکیت “پیشه” بر مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی “پیشه” محفوظ است و بهره‌برداری و استفاده از هر یک از مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی متعلق به “پیشه” (مانند پلتفرم در نسخه وب و اپلیکیشن، برند، نشان تجاری، عناوین، طرح‌های بازاریابی، تخفیف‌ها، کمپین‌ها، علامت‌ها) در غیر چارچوب مشخص شده از سوی “پیشه” یا خارج از عرف و عادت، به هر شکل مستقیم و غیرمستقیم، سوء‌استفاده تلقی می‌شود و ممنوع است و این حق برای پیگیری قانونی و قضایی برای “پیشه” محفوظ خواهدبود.
۱۱-۸- در صورتی که “پیشه” به جهت اقدامی که متقاضی و تأمین‌کننده انجام داده‌است، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، متقاضی و تأمین‌کننده متعهد به دفاع و مصون ساختن “پیشه” از این گونه ادعاها خواهد بود. این بدان معناست که متقاضی و تأمین‌کننده در این موارد از “پیشه” (شامل کلیه کارمندان و اشخاص تحت همکاری وی) دفاع خواهد نمود و “پیشه” را نسبت به تمام هزینه‌هایی که ممکن است در این جریان (اعم از هزینه‌های دادرسی، جذب وکلای مدافع و محکومیت‌های مالی) به “پیشه” تحمیل شود، مصون نگاه خواهد داشت.
۱۲-۸- “پیشه” در قبال تعاملات و مبادلات خارج از چارچوب خود میان متقاضیان و تأمین کنندگان هیچ گونه مسؤولیتی را به عهده نخواهدگرفت.
۱۳-۸- تصاویر محصول برای اطلاع و کمک به خرید درج می‌شوند و تفاوت‌های جزئی محصول با آن‌ها ملاک لغو سفارش نیست، بلکه مغایرت با توضیحات و ویژگی‌های محصول و شرایط سفارش قابل ثبت گزارش و درخواست لغو آن است.
۱۴-۸- طرفین این قرارداد، مجاز نیستند بازدیدکنندگان سایت و نیز اعضای آن را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از سامانه “پیشه” هدایت کنند. در صورت اطلاع “پیشه” از این موضوع، “پیشه” مجاز است دسترسی آن ها را معلق یا قطع کند و درباره میزان معاملات و درآمد حاصله و دریافت کارمزد و کسر از اعتبار کاربر اقدام کند.
۱۵-۸- مطالبات هریک از طرفین این قرارداد خواه ناشی از این قرارداد، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد “پیشه” از جمله تضامین می‌باشد و “پیشه” می‌تواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی یا هر یک از تضامین نزد خود وصول نماید.
۱۶-۸- درصورت تکرار نقض تعهد هریک از طرفین این قرارداد به تعداد سه بار، “پیشه” می تواند ضمن قطع دسترسی هریک از آن ها به پنل کاربری حسب صلاحدید نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه وجوه التزام و خسارات نخواهد شد.
۱۷-۸- “پیشه” می‌تواند برای هریک از طرفین این قرارداد نسبت به تعداد درخواست لغو درخواست یا تأخیر در ارائه کالا یا خدمات و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط طرف مقابل، امتیاز منفی و جریمه لحاظ کند.
۱۸-۸- طرفین این قرارداد متعهد می شوند کلیه اسناد، آمار، اطلاعات و داده پیام های موجود در پنل کاربری خود را محرمانه تلقی نموده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، در اختیار شخص یا اشخاص دیگري قرار ندهد، مگر با اجازه كتبی “پیشه” یا درخواست رسمی مقامات صلاحیتدار قضایی و قانونی. اطلاعات نباید براي اهداف دیگري جز اهداف مطرح شده در این قرارداد مورد استفاده قرار گیرد.
۱۹-۸- در صورت عدم رعایت هر یک از تعهدات قانونی از سوی طرفین این قرارداد، “پیشه” محق می ﺑاشد که خسارات وارده به خود را ﺑر حسب تشخیص خود از محل مطالبات یا تضامین آن ها وصول نماید.
۲۰-۸- نام تجاری طرفین این قرارداد جهت درج در سایت، نام تجاری اعلامی از طرف آن ها در پنل خود می‌باشد و طرفین این قرارداد در این راستا اظهار می نماید مالکیت مادی و معنوی نام تجاری مذکور متعلق به شخص حقیقی و حقوقی دیگری نیست و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده آن ها خواهد بود.
۲۱-۸- نظر به اینکه “پیشه” با ارائه خدمات نرم افزاری به منزله یک واسط عمل کرده و تنها ارتباط میان تأمین‌کننده و متقاضی را تسهیل می کند، “پیشه” مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی طرفین این قرارداد از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده کالا ندارد و طرفین این قرارداد خود موظف به انجام تعهدات قانونی خود در این خصوص می باشند.
۲۲-۸- “پیشه” حق دارد مطابق نظر خود بابت حسن انجام تعهدات هریک از طرفین این قرارداد نسبت به وضع و اخذ وجه التزام مطابق ماده ۲۳۰ قانون مدنی که در پنل کاربری هریک از طرفین این قرارداد اعلام می گردد اقدام نماید.

ماده ۹- توافقات الکترونیکی:

۱-۹- طرفین خانواده “پیشه” توافق می کنند جهت مبادله ی آسان اطلاعات، امضای این قرارداد و کلیه ی تغییرات و الحاقیه های این قرارداد حاضر اعم از زمان، تغییر و اضافه کردن شروط از جمله افزایش حق استفاده و بهره برداری از سایت/اپ موضوع این قرارداد، اعمال حق فسخ و ارسال اخطاریه و ابلاغیه های مربوط به “پیشه”، از طریق سایت/اپ موضوع این قرارداد به عمل آید و طرفین خانواده پیشه ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق سایت/اپ موضوع این قرارداد اعلام می نمایند.
۲-۹- حساب کاربری ایجاد شده برای طرفین خانواده “پیشه”، متعلق به طرفین خانواده “پیشه” بوده و استفاده از آن قائم به آن ها و غیرقابل انتقال است، کلیه ی مسئولیت های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری بر عهده طرفین خانواده “پیشه” است، طرفین خانواده “پیشه” ضمن پذیرش کلیه ی مسئولیت های ناشی از استفاده حساب کاربری سایت/اپ موضوع این قرارداد، همه ی داده پیام های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام های ارسال شده از ناحیه آن ها غیرقابل استماع و مردود است.

ماده ۱۰- پایان یا انحلال و فسخ قرارداد:

۱-۱۰- در صورت عدم اجرای تعهدات طرفین مطابق این قرارداد، “پیشه” می‌تواند به صورت یکطرفه نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید.
۲-۱۰- معلوم گردد طرفین خانواده “پیشه” مشمول مقررات منع معامله بوده است؛ در این صورت اگر خسارتی به “پیشه” وارد شده و یا در اثر فسخ متضرر شود، بدون احتیاج به اثبات یا مراجعه به مراجع قضایی، زیان خود را از محل ضمانتنامه و وجوه و اموالی که طرفین خانواده “پیشه” نزد “پیشه” دارد برداشت و جبران خسارت نماید. در صورتی که بر اثر عدم توانایی و تقصیر طرفین خانواده “پیشه” خسارتی به “پیشه” وارد گردد میزان این خسارت بر اساس تشخیص “پیشه” از مطالبات کسر می گردد و یا از وی مطالبه می گردد میزان خسارت و میزان تقصیر طرفین خانواده “پیشه” بر اساس تشخیص “پیشه” است و طرفین خانواده “پیشه” در کلیه ی خسارات خود به “پیشه” مسئولیت مدنی و کیفری دارد.
۳-۱۰- “پیشه” حق دارد بدون مراجعه به مراجع قضائی یا سایر مراجع ذیصلاح، در صورت احراز شرایط فسخ که در قرارداد و قانون قید گردیده است اقدام به فسخ قرارداد و غیرفعال کردن طرفین خانواده “پیشه” نسبت به استفاده از سایت/اپ موضوع این قرارداد نماید و طرفین خانواده “پیشه” ضمن پذیرش تصمیمات “پیشه”، حق هرگونه اعتراضی در این خصوص را از خود سلب و ساقط نمود.
تبصره ۸- در صورت فسخ یا انحلال قرارداد می‌بایست تسویه حساب کامل بین طرفین خانواده “پیشه” تا تاریخ فسخ یا انحلال به عمل آید.
۴-۱۰- “پیشه” می تواند در موارد زیر بنا به تشخیص خود و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل و فصل اختلاف، ضمن قطع فوری دسترسی تأمین‌کننده به پنل، قرارداد را فورا فسخ نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه خسارات و وجوه التزام از سوی “پیشه” نمی باشد.
۱-۴-۱۰- درصورت نقض تعهدات تأمین‌کننده طبق این قرارداد و عدم رفع آن ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ارسال اخطار کتبی الکترونیکی در پنل یا از طریق ایمیل؛
۲-۴-۱۰- درصورتی که مشخص شود متقاضی و تأمین‌کننده در صدد تطمیع، اغوا یا ارائه هرگونه پیشنهاد نامشروع به هریک از کارکنان “پیشه” و طرفین خانواده پیشه بر آمده است؛
۳-۴-۱۰- واگذاری قرارداد به شخص ثالث از سوی تأمین‌کننده.
تبصره ۹- علاوه بر موارد مذکور در فوق، “پیشه” می تواند در صورت عدم تمایل به ادامه با طرف مقابل، راساً و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل اختلاف در طول مدت قرارداد، ضمن قطع فوری پنل، رابطه قراردادی خود با تأمین‌کننده را فسخ کند.
تبصره ۱۰- فسخ این قرارداد مطابق شرایط ذکر شده در این ماده منافی انجام تعهدات هریک از طرفین این قرارداد نمی باشد.

ماده ۱۱- پیوست قرارداد:

کلیه پیوست ها و ضمائم که در قرارداد مشخص‌شده یا از سوی “پیشه” برای طرفین این قرارداد الزام آور باشد، جزء لاینفک این قرارداد تلقی می گردد.
این پیوست ها به شرح ذیل می باشد:
پیوست یک: تصویر طرفین خانواده “پیشه” بارگذاری شده در سایت/اپ “پیشه” (شناسنامه، کارت ملی)
پیوست دو: تصویر کلیه مجوزهای قانونی کسب و کار طرفین خانواده “پیشه” بارگذاری شده در سایت/اپ “پیشه”

ماده ۱۲- حوادث پیش‌بینی‌نشده (فورس ماژور):

بروز هرگونه حادثه خارجی غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرقابل‌اجتناب و خارج از اراده طرفین خانواده “پیشه” که مانع از اجرای تعهدات آنها گردد، موجب مسئولیت آنان در زمان مزبور تا رفع حادثه نخواهد بود و طرفین خانواده “پیشه” می‌توانند نسبت به تمدید یا فسخ قرارداد اقدام نمایند. بدیهی است در صورت بروز این شرایط هیچ‌یک از طرفین خانواده “پیشه” هیچ‌گونه ادعایی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت. این موارد می‌تواند شامل بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه، آتش‌سوزی، سیل، انفجار، زلزله یا هر دلیل دیگری که در حقیقت خارج از کنترل بوده یا مواردی ازاین‌دست باشد. طرفی كه به فورس ماژور استناد می‌جوید باید اقدامات لازم را جهت به حداقل رساندن هزینه‌ها و خسارات طرف مقابل و همچنین برطرف كردن اثرات فورس ماژور به عمل آورد و ظرف كمترین مدت ممکن ایفاي تعهدات متأثر از فورس ماژور را از سرگیرد.
تبصره ۱۱- تشخیص موارد اضطراری به عهده “پیشه” خواهد بود.
تبصره ۱۲- در صورتیکه حادثه خارجی داخل در مصادیق فورس ماژور نبوده لیکن مانع از اجرای تعهدات موقتی یا دائمی “پیشه” شود از جمله قطع شدن سرویس های اینترنتی، تصمیمات لازم الاجرای مراجع ذیصلاح و موارد فنی، “پیشه” تا رفع آن متعهد به اجرای این قرارداد نیست و در این خصوص طرفین خانواده “پیشه” حق طرح ادعائی نسبت به “پیشه” را نخواهد داشت.

ماده ۱۳- حل اختلاف:

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد این قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره طرفین خانواده “پیشه” حل و فصل خواهد شد. چنانچه اختلافات احتمالی از طریق مذاکره حل و فصل نگردد به شرح ذیل اختلافات حل و فصل خواهد شد:
۱-۱۳- چنانچه اختلاف فیمابین متقاضی و تأمین کننده باشد در این صورت هریک از طرفین این قرارداد ملزم به اطلاع به “پیشه” می باشد و پیشه می تواند تا زمان حل و فصل نهایی اختلافات، فرآیند تسویه حساب را معلق نماید. لازم بذکر است حل و فصل اختلافات در این خصوص برعهده طرفین این قرارداد می باشد و “پیشه” در این خصوص مسئولیتی ندارد.
۲-۱۳- چنانچه اختلاف فیمابین متقاضی یا تأمین کننده با “پیشه” باشد در این صورت موضوع اختلاف به حکمیت سه نفر شامل یک نفر نماینده از سوی متقاضی یا تأمین کننده و یک نفر نماینده از سوی “پیشه” و یک نفر داور مرضی الطرفین ارجاع می شود که نظر این هیئت برای طرفین لازم الاجرا بوده و غیرقابل اعتراض است و در صورت عدم ارجاع به حکمیت یا سکوت هریک از طرفین در انتخاب داور مرضی الطرفین موضوع را در محاکم صالحه بدون توجه به مسئله داوری مطرح نمایند. لازم بذکر است در این خصوص اقامتگاه “پیشه” اشاره شده در ماده ۱ این قرارداد ملاک انجام داوری و صلاحیت محاکم قضائی است.
۳-۱۳- در صورتیکه هر یک از مواد این قرارداد به هر دلیلی غیرقانونی و یا غیر قابل اجراء شود و یا به واسطه وضع قانون یا تغییر در قوانین و یا به هر دلیل دیگر از اعتبار ساقط گردد، دیگر مواد این قرارداد بر اعتبار خود باقی بوده و طرفین خانواده “پیشه” متعهد به اجرای کامل مقررات مندرج در مابقی موارد خواهند بود.
۴-۱۳- قانون حاکم بر این قرارداد، قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ماده ۱۴- نسخ قرارداد:

این قرارداد بر مبنای ماده ۱۰ قانون مدنی در ۱۴ ماده و ۱۲ تبصره به تأیید طرفین این قرارداد رسید و نسبت به آن ها لازم الاجراء می باشد.